Подробнее на сайте: http://stroi-rukami.ruhttp://mending-house.ru
http://poleznii.ru http://build-dwelling.ru http://samodelnii.ruhttp://grand-builder.ruhttp://samodelkinov.ruhttp://investment-money.ru http://grand-construction.ru http://hold-house.ruhttp://samodelkami.ruhttp://lavandamd.ru http://sdelaisebe.ruhttp://pro-nedvijimosti.ruhttp://samodelnaya.ru

مدرسه هوشمند

 

 

1- کشف راه­ های جدید برای یادگیری دانش ­آموزان و مدیریت مربیان

1-1- کشف راه ­های جدید برای تقویت آموزش و بهره ­وری

مدارس نقش حیاتی در آماده ­سازی دانش ­آموزان در تبدیل شدن به اعضای بهره ­ور جامعه دارند. مربیان در سراسر جهان دید یکسانی برای مدارس خود دارند:

  • فراهم کردن تجربه آموزشی با کیفیت برتر
  • پرورش کارکنان آموزشی حرفه ­ای و با مهارت بالا برای کمک به دانش ­آموزان در رسیدن به پتانسیل کامل خود.
  • مدیریت مدارس به روشی کارآمد و باصرفه.

با تکامل نیازهای آموزشی، دسترسی به نرم ­افزار آموزشی، کتاب­ ها و برنامه ­های دیجیتال افزایش یافته ­است. همچنین، چون تکنولوژی با ازدیاد دستگاه ­های موبایل متصل به اینترنت مانند تلفن­ های هوشمند و تبلت ­ها پیشرفت می­کند، کاربران روش­ های جدیدی برای اشتراک اطلاعات می­ یابند. در نتیجه، مربیان راه­ هایی را برای استفاده از این ابزارها در کلاس برای تقویت آموزش و بهره ­وری کاوش می­کنند. انتظار می­رود اغلب کلاس­های مدرن توسط وای­فای یا پهن­ باند بی­سیم به اینترنت متصل بوده و با کامپیوترهای رومیزی، نوت­ بوک­ ها و حتی تبلت مجهز باشند. کلاس­ ها از محیط­ های یادگیری ایزوله در حال تکامل به مراکز یادگیری اشتراک جهانی هستند.

دسترسی به اینترنت در مدارس، همراه با توسعه محتوای دیجیتال و سیستم­ های مدیریت یادگیری، ارتباط همزمان بین دانش­ آموزان و معلمان را پروش داده­ است.

 

2-1- راه­ حل­ های آموزش دیجیتال برای کلاس ­های نسل آینده

از آنجایی­که نیاز به ابزارهای آموزش دیجیتال رشد می­کند، تولیدکنندگان دستگاه ­ها و ارائه ­دهندگان راه­ حل متوجه ظهور فرصت ­هایی در زمینه دانشگاهی هستند. دولت­ ها شروع به درک اهمیت پذیرش نیازهای تغییر دانشجویان تکنولوژی-مفهومی می­کنند. در نتیجه، دولت­ های بسیاری طرح­ های تهاجمی مانند دیجیتالی کردن کتاب­های مدرسه عمومی را اجرا می­کنند. هدف اولیه آن­ها ایجاد بهبود­ اساسی بر آموزش از طریق ابزارهای آموزش تعاملی در کلاس و خارج کلاس است.

گرچه اغلب مربیان از این تغییرات برنامه­ ریزی شده آگاهند، بسیاری در مورد چگونگی تغییر محیط آموزش کلاس نامطمئن هستند. هرچند، مدارس مترقی از ابزارهای آموزش کلاس الکترونیکی استفاده می­کنند و نتایج بهتری در درگیر شدن به یادگیری و مدیریت کلاس یافته ­اند.

راه ­حل مدرسه هوشمند سامسونگ با فراهم کردن محیط یادگیری تعاملی که دانش ­آموزان ­به­ طور فعالی در درس شرکت می­کنند، به افزایش نرخ ابقا دانش ­آموز کمک می­کند. دانش ­آموزان با تجربه عملی و همکاری در کلاس و خارج کلاس، بیشتر در موضوع درگیر می­شوند که به آن­ها در حفظ آنچه یاد می­گیرند کمک می­کند.

 

 

شکل 1. تغییر سیاست در آموزش از روش یادگیری معلم محور به دانش ­آموز محور

 

2- درگیر کردن دانش ­آموزان و تقویت مدیریت کلاس با راه ­حل تکنولوژی دیجیتال پیشرفته

1-2- خلق یک محیط یادگیری تعاملی و همکارانه با مدرسه هوشمند سامسونگ

معلمین دریافته ­اند که فراهم کردن توجه شخصی در دانش ­آموزان به­ طور فزاینده­ای دشوار است. این چالش در حال تبدیل شدن به یک نگرانی جدی در میان مربیان K-12 است. در نتیجه، معلمان در جستجوی روش­ های جدید دینامیک برای درگیر کردن دانش ­آموزان در تجربه یادگیری هستند. مربیان نیاز به تمرکز روی ابزارهایی دارند که نه تنها دانش­ آموزان را به یادگیری ترغیب کند، بلکه همکاری و اشتیاق را نیز افزایش دهد. پیشرفت­ های تکنولوژی دیجیتال راه­ های جدید ارتباطی را باز کرده­ است که در حال تبدیل شدن به ابزارهای آموزش ارزشمندی هستند.

مدرسه هوشمند سامسونگ یک راه­ حل آموزش دیجیتال کلی است که تبلت گلکسی نوت 10.1 سامسونگ را با راه ­حلی تعاملی یکپارچه می­کند. این راه­ حل ابتکاری به معلمان در درگیر کردن دانش ­آموزان و فراهم کردن مدیریت کلاس در بالاترین سطوح کارآیی کمک می­کند. تا کنون، هیچ تولیدکننده الکترونیک دیگری یک راه ­حل یادگیری کلی به ویژه برای بازار آموزش توسعه نداده ­است.

مدرسه هوشمند سامسونگ شامل ویژگی­ های کلیدی زیر است:

  • آموزش تعاملی. تعامل درون کلاس را با استفاده از عملکردهایی مثل اشتراک صفحه نمایش، فعالیت گروهی با نظارت صفحه نمایش، کوییز و نظرسنجی و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می­کند.
  • مدیریت یادگیری. به معلمان در مدیریت دوره، اجرا و برنامه ­ریزی درسی کمک می­کند

 

 

شکل 2. ساختار راه­ حل مدرسه هوشمند سامسونگ

 

راه­ حل مدرسه هوشمند سامسونگ یک تخته الکترونیکی و یک محیط شبکه در هر کلاس جای می­دهد. سرور مرکزی در مدرسه محتوای دوره و اطلاعات کاربر را ذخیره می­کند. معلمان می­توانند از تبلت یا PC استفاده کنند که روی تخته الکترونیکی منعکس شده­ است و می­توانند صفحه خود را با دانش­ آموزان به اشتراک گذارند. دانش­ آموزان می­توانند با استفاده از تبلت­ های خود در مدرسه هوشمند سامسونگ شرکت کنند.

"در مدارس شهر ممفیس، ابتدا دانش آموزان می­آیند و ما در فراهم کردن بهترین آموزش و همه عناصر مورد نیاز برای رشد آن­ها هم در مدرسه و هم در زندگی بزرگسالانه آینده آن­ها تلاش می­کنیم."

- کلئون فرانکلین،

مدیر تکنولوژی آموزشی،

حوزه مدرسه شهر ممفیس

 

3- اشتراک و نظارت محتوا با ویژگی آموزش تعاملی

1-3- تشویق دانش ­آموزان برای یادگیری با آموزش تعاملی

مدرسه هوشمند سامسونگ، تجربه یادگیری دانش ­آموز پویایی را برای تعاملات همزمان بین معلم و دانش ­آموزان فراهم می­کند. با استفاده از تبلت­ های گلکسی نوت 10.1 سامسونگ و مشخصه ­های آموزش تعاملی، طراحی شده برای تقویت تعامل معلم با دانش ­آموز، دانش ­آموزان می­توانند به­ طور فعالی در تجربه یادگیری شرکت کنند. اجرای این راه ­حل می­تواند منتج به درگیری بهتر دانش­ آموز شود.

 

مشخصه­ های آموزش تعاملی مدرسه هوشمند سامسونگ شامل موارد زیر است:

 

1-1-3- اشتراک­ گذاری صفحه نمایش

معلمان با تبلت یا PC می­توانند محتوا را روی تبلت­ های دانش ­آموزان نمایش داده و دانش ­آموزان می­توانند محتوا و یادداشت­ های خود را با معلمان به اشتراک گذارند. همگام­ سازی صفحه برای بیننده محتوا، اشتراک­ گذاری صفحه نمایش به ­طور همزمان و قابلیت­ های انتقال فایل نیز برای معلم و دانش ­آموزان فراهم است.

 

 

شکل 3. مشخصه اشتراک ­گذاری صفحه نمایش، اشتراک­ گذاری صفحه نمایش به ­طور همزمان و انتقال فایل بین معلم و دانش ­آموزان را ارائه می­دهد.

 

2-1-3- نظارت بر صفحه نمایش

معلمان می­توانند صفحه نمایش دانش ­آموز را با اندازه کوچک دیده و صفحه نمایش دانش­ آموز را برای نمایش با اندازه بزرگ­تر روی تخته الکترونیکی معلم انتخاب نمایند. لوازم جانبی AllShare Cast dongle سامسونگ، اشتراک­ گذاری بی­سیم صفحه نمایش بین تبلت معلم و تخته الکترونیکی را فراهم می­سازد. مشخصه نظارت صفحه نمایش همچنین معلمان را قادر به نظارت بر پیشرفت یا فعالیت دانش ­آموز و اشتراک آن با کلاس توسط تخته الکترونیکی معلم می­کند. معلمان می­توانند از عملکرد آموزش خصوصی استفاده کنند که اجازه نظارت و کنترل وسیله دانش­آموز از دور را می­دهد.

همچنین، هنگام اشتراک ­گذاری صفحه نمایش، معلم می­تواند ارائه­ دهنده را تعیین کند که بتواند روی صفحه نمایش نوشته و بلافاصله با دیگر هم­کلاسی­ ها به اشتراک گذاشته شود. این عملکرد دانش ­آموزان را به درگیر شدن و شرکت در کلاس تشویق می­کند.

 

 

شکل 4. معلمان می­توانند صفحات نمایش دانش ­آموز را در اندازه کوچک روی تبلت خود دیده و با استفاده از ابزار AllShare Cast dongle تصویر را روی تخته الکترونیکی انعکاس دهند.

 

4- سازمان­دهی و شبیه­ سازی بحث گروهی با ویژگی فعالیت گروهی

1-4- قفل کردن و راه ­اندازی خودکار

ویژگی قفل کردن معلمان را قادر می­سازد تا تعاملات روی صفحه نمایش و برنامه­ ها را برای کمک به کنترل فعالیت غیر مرتبط با کلاس مسدود کنند. در صورت نیاز، معلم می­تواند به یکباره دستگاه همه دانش ­آموزان را خاموش کند. با استفاده از ویژگی راه ­اندازی خودکار، معلمان می­توانند یک URL، برنامه یا زمان­ سنج را فعال نمایند. معلمان می­توانند URL وب سایت مورد نیاز برای کلاس را به­ طور مستقیم به تبلت دانش­ آموز ارسال کرده یا برنامه­ های یادگیری را فعال نمایند. این ویژگی برای کمک به معلمان در استفاده از منابع یادگیری و هدایت دانش ­آموزان در کلاس طراحی شده ­است.

 

 

شکل 5. ویژگی قفل کردن معلمان را قادر می­سازد تا برای جلب توجه دانش ­آموز، دستگاه­ های دانش­ آموزان را به صورتی که اینجا نشان داده شده به یکباره خاموش کنند.

 

2-4- فعالیت گروهی

ویژگی فعالیت گروهی در تشویق تعامل و مشارکت گروهی در میان دانش­ آموزان کمک می­کند. مثلا در ویژگی فعالیت گروهی عملکردهای کار مشترک و بحث گروهی وجود دارد.

تحت راهنمایی رهبر گروه، یک تصویر برای فعالیت گروهی روی تبلت به بخش ­هایی تقسیم می­شود. رهبر هر گروه یک بخش از تکلیف را با هر عضو از گروه به اشتراک می­گذارد. وقتی اعضای گروه بخش ­های شخصی تکلیف خود را کامل کردند، رهبر گروه با استفاده از عملکرد کار مشترک بخش­ ها را ترکیب می­کند. سپس رهبر گروه تکلیف گروهی ترکیب­ شده را به معلم می­فرستد.

رهبر گروه می­توانند برای هدایت صفحات و افزودن نوشته روی صفحه نمایش برای اشتراک­ گذاری در میان اعضای گروه یا کلاس، یک ارائه ­دهنده تعیین نماید. این روش از عملکرد بحث گروهی استفاده کرده و فعالیت­ های گروهی را تشویق می­کند. 

 

 

شکل 6. ویژگی فعالیت گروهی محتوای صفحه نمایش را برای اشتراک­ گذاری به چند صفحه نمایش تقسیم کرده و به ­طور پهلو به پهلو مقایسه می­ نماید.

 

5- تشویق مشارکت در کلاس و نظارت بر پیشرفت دانش ­آموز

1-5- کوییز و نظرسنجی

معلمان می­توانند قالب­ های مختلفی را برای انجام کوییزها و نظرسنجی­ ها ایجاد نمایند. کوییزها می­توانند توسط معلم قبل از کلاس آماده شده و نظرسنجی ­ها می­توانند در طی کلاس برگزار گردند.

 

 

شکل 7. معلمان می­توانند کوییزها را برگزار کرده یا نظرسنجی انجام داده و نتایج همزمان را با ویژگی کوییز و نظرسنجی دریافت  نمایند.

 

2-5- ناظر محتوا

فایل ­های مایکروسافت پاورپوینت، مایکروسافت ورد، و PDF را می­توان با استفاده از ناظر محتوا دید. تصاویر با فرمت­ های JPEG، PNG، GIF و BMP را نیز می­توان با استفاده از این ویژگی نظاره کرد. دانش ­آموزان می­توانند بر محتوای تهیه شده توسط معلم قبل از کلاس دسترسی داشته باشند. در این ناظر، معلم و دانش­آموزان می­توانند به هایپرلینک­ ها و وب­لینک­ ها به ­طور مستقیم دسترسی داشته باشند.

 

 

شکل 8. دانش آموزان می­توانند با ناظر محتوا، از قبل بر محتوای تهیه شده توسط معلم روی تبلت­ های خود دسترسی داشته باشند.

 

6- اشتراک­ گذاری نتایج با نوشتن و ترسیم روی تبلت­ ها و مدیریت مؤثر زمان­بندی کلاس

1-6- تخته سفید و نوت S

معلمان می­توانند چندین صفحه روی تخته­ های الکترونیکی خود نمایش دهند. قلم S معلمان و دانش ­آموزان را قادر می­سازد با استفاده از عملکرد نوت S در طی کلاس روی دستگاه­ های خود یادداشت­ های خصوصی بردارند. قلم S سامسونگ، قابلیت دست خط ریسپانسیو و حساس به فشار برای تجربه نوشتن واقعی فراهم می­­کند. علاوه براین، عملکردهای بهره ­وری فراهم شده در نوت S، واسطه انتقال دستخط و اشیای ترسیم شده به متن تایپ­ شده و اشکال بی­ نقص است. این محتوا سپس می­تواند به صورت JPG یا PDF ذخیره شده و برای اشتراک­گذاری اکسپورت شود.

 

 

شکل 9. چندین صفحه می­تواند روی تخته الکترونیکی معلم نمایش داده شود.

 

2-6- مدیریت زمان

معلمان می­توانند قبل از شروع کلاس جدول زمانی حضور و غیاب را از پیش تنظیم کنند. سپس عملکرد آگاهی از زمان یک کلاس زمان­بندی شده با توجه به جدول زمانی باز می­کند. معلمان نیز می­توانند کلاس­ های موقتی باز نمایند، که مستقل از جدول زمانی باشد.

 

 

شکل 10. در صفحه اصلی جدول زمانی، اعلان­ های مدرسه و تخته پیام نشان داده شده ­اند. معلم و دانش ­آموزان می­توانند وارد کلاس کنونی شده یا به کتابخانه محتوا دسترسی داشته باشند.

 

7- اداره کردن مدیریت دوره، محتوا و ارتباطات مستقیماً از تبلت

1-7- مدیریت دوره و اطلاعات کاربر با مدیریت یادگیری

مدیریت کلاس و برنامه ­ریزی درس می­توانند کارهای ترس ­آور برای معلمان باشند. با مدیریت یادگیری، معلمان می­توانند این عملکردها را با اجرای الکترونیکی آن­ها با استفاده از تبلت­ های گلکسی نوت 10.1 راحت­ تر اداره کنند. مدرسه هوشمند سامسونگ همچنین شامل ویژگی­ های ارزشمند برای مدیران در استفاده برای مدیریت اطلاعات مدرسه است.

 

ویژگی­ های مدیریت یادگیری مدرن هوشمند سامسونگ شامل موارد زیر است:

 

1-1-7- مدیریت دوره

این عملکرد برای کمک به مدرسه در مدیریت نام ­نویسی دوره، تخصیص مکان برای کلاس و عملکردهای برنامه ­ریزی جدول زمانی طراحی شده­است. مدیریت دوره به مدیریت دوره ­های چندگانه، معلمان و دانش ­آموزان، زمان­ ها و مکان­ ها، حضورها، جریمه­ ها و پاداش ­ها، تخته­ ها، فروم­ها، محتوا، کوییزها و نظرسنجی­ ها، گزارشات و امتیازات کمک می­کند.

 

2-1-7- مدیریت کاربر

اطلاعات، شامل نام ­های معلمان و دانش ­آموزان، می­تواند افزوده شده، ویرایش یا حذف شود. معلمان می­توانند اطلاعات، حضور و نمرات دانش­آموز را وارد و خارج کنند.

 

3-1-7- مدیریت محتوا

معلمان می­توانند فایل­های محلی، عکس ­ها، اصوات، فیلم­ ها، برنامه­ ها و URLها را در کتابخانه محتوا به اشتراک بگذارند. مدیریت محتوا شامل جعبه من برای استفاده انحصاری معلم و جعبه عمومی برای اشتارک­ گذاری با دانش ­آموزان است. دانش ­آموزان می­توانند به جعبه عمومی دسترسی داشته و محتوای یادگیری قبلا آپلود شده توسط معلم را دانلود نمایند. علاوه براین، معلمان می­توانند سوابق آزمون دانش ­آموز، سؤالات، کوییزها و نظرسنجی­ ها را با بانک کوییز متمرکز سازند.

"من برای دریافت عکس ­ها یا کپی­ های مقالات استفاده کرده ­ام ولی حالا دانش ­آموزان می­توانند برای خودشان جستجو نمایند. بنابراین نیازی به صرف زمان در مقابل ماشین کپی ندارم."

- جی- سونگ چو، معلم

دبستان جی­سئونگ

 

4-1-7- ارتباطات

یک معلم و دانش ­آموز می­توانند با عملکرد پیام­ رسانی ارتباط برقرار کنند. دانش ­آموزان می­توانند سؤال کنند یا نظرات خود را به معلم ارسال نمایند. عملکرد پیام ­رسانی همچنین شامل عملکرد تخته و فروم است. معلمان می­توانند از این عملکرد برای خلق یک فروم در هر موضوع کلاسی استفاده کنند که دانش ­آموزان بتوانند بحث کرده و ایده ­ها را با یکدیگر به اشتراک گذارند.

 

5-1-7- تخته اعلان­

معلمان می­توانند خبرهای عمومی در مورد مدرسه را با عملکرد تخته اعلان به اشتراک گذارند. اعلان­ ها روی صفحه نمایش اصلی هنگام ورود دانش ­آموزان به دستگاه­ های خود نشان داده شده­ اند.

 

8- برنامه­ ریزی و انجام فعالیت­ های کلاسی روزانه با ویژگی ­های مدرسه هوشمند

1-8- سناریوی کلاس مدرسه هوشمند سامسونگ

 

مثال­ های زیر چگونگی عملکردهای راه­ حل مدرسه هوشمند سامسونگ در یک محیط مدسه هوشمند متداول را توصیف می­کند:

 

1-1-8- آماده ­سازی با استفاده از مدیریت دوره، کاربر و محتوا

در شروع یک سال تحصیلی، مدیران کلاس می­توانند با استفاده از تبلت­ ها، اطلاعات را در مورد کلاس نیمسال، دروس، معلمان و دانش ­آموزان به اشتراک گذارند. بعد از نهایی شدن اطلاعات، معلمان می­توانند زمان­بندی کلاس­ های خود را برنامه­ ریزی کرده و مواد کلاس را آپلود کنند. سپس دانش ­آموزان با رفتن به جلو به مواد کلاس دسترسی پیدا کرده و می­توانند برای کلاس پیش­رو آماده شوند.

 

2-1-8- شروع کلاس توسط آگاهی از زمان، نظارت بر صفحه نمایش، قفل و راه ­اندازی و ناظر محتوا

با شروع شدن کلاس، معلمان می­توانند روی تبلت­ های خود صفحات نمایش دانش­ آموزان را در اندازه کوچک نظارت کنند تا تعیین نمایند که همه برای شرکت کردن حاضرند. با نظارت بر صفحات نمایش دانش ­آموزان، معلمان می­توانند متوجه شوند کدام دانش ­آموزان برای کلاس آماده نیستند و با قفل کردن صفحه نمایش، آن­ها را به توجه کردن هدایت نمایند. همچنین، با اشتراک گذاشتن URLها، معلمان می­توانند دانش­ آموزان را به کلیپ­ های ویدئویی مرتبط با مواد کلاس هدایت کرده و به افزایش علاقه دانش ­آموز کمک نمایند. هنگام شروع کلاس، دانش ­آموزان می­توانند به محتوای تهیه شده توسط معلم دسترسی داشته باشند.

 

3-1-8- کلاس در حال پیشرفت با استفاده از اشتراک­ گذاری صفحه نمایش، تخته سفید و نوت S، قفل و راه ­اندازی، ارتباطات (پیام ­رسانی) و نظارت صفحه نمایش

معلمان می­توانند با استفاده از ویژگی اشتراک ­گذاری صفحه نمایش، صفحات نمایش و یادداشت­ های تبلت­ خود را با دانش­ آموزان به اشتراک گذارند. معلم می­تواند به دانش ­آموز اجازه نوشتن روی صفحه نمایش را بدهد که با کلاس به اشتراک گذاشته شود. در طی کلاس، دانش­ آموزان می­توانند با استفاده از قلم S و ویژگی­ های نوت S یادداشت ­هایی بردارند. معلم می­تواند برای کمک به هدایت کلاس، روی دستگاه ­های دانش­آموزان برنامه ­های آموزشی راه ­اندازی کند. وقتی معلم یک فعالیت گروهی برای کلاس تعیین می­کند، دانش­ آموزان می­توانند کار نهایی خود را با عملکردهای کار مشترک و بحث گروهی تولید کنند. اگر دانش ­آموزان سؤالات یا نظراتی داشته باشند، می­توانند آن­ها را توسط عملکرد پیام­رسانی به دستگاه معلم بفرستند. به علاوه معلم می­تواند به سؤالات جواب داده یا نظرات را با استفاده از پیام ­رسانی با دانش ­آموزان به اشتراک گذارد. دانش ­آموزان می­توانند کار گروهی یا شخصی خود را توسط انتشار آن روی تخته الکترونیکی ارائه کرده و با بقیه کلاس به اشتراک گذارند.

برای کمک به تضمین این که دانش ­آموزان در کلاس توجه می­کنند، معلم می­تواند از ویژگی قفل و راه ­اندازی برای مسدود کردن برنامه ­ها، URLها و دیگر محتوای غیرمرتبط با کلاس روی دستگاه دانش ­آموز استفاده کند.

 

4-1-8- ارزیابی با استفاده از کوییز و نظرسنجی

معلمان می­توانند میزان درک و عملکرد دانش ­آموز را با کوییز نظارت و ارزیابی کنند که می­تواند قبل از کلاس آماده شود. معلمان همچنین می­توانند یک نظرسنجی آنی در طی کلاس برگزار کنند. چون معلمان اغلب می­توانند به­ طور آنی نرخ پاسخ را بررسی کنند، می­توانند تعیین کنند که دانش ­آموزان نیاز به توجه فردی دارند.

 

5-1-8- اتمام با استفاده از مدیریت محتوا و ارتباطات (Board & Forum)

بعد از کلاس ­ها، دانش ­آموزان می­توانند کتابخانه محتوا را چک کرده و مواد مرتبط با کلاس را دانلود نمایند. این دسترسی دانش ­آموزان را قادر به بازبینی آنچه در کلاس آموخته شده و آماده شدن برای کلاس بعدی می­کند. دانش ­آموزان می­توانند با هم شاگردی­ ها در مورد موضوع درس بحث کرده و با استفاده از ویژگی تخته و فروم تفکرات خود را به اشتراک گذارند، که برای هر موضوع موجود است.

تست اولیه در کلاس­ های واقعی نشان داد که مدرسه هوشمند سامسونگ رقابت مدرسه را افزایش داده و تمرکز دانش ­آموزان را 23% افزایش داده ­است. بهره ­وری معلم حدود 10% بهبود یافته بود.

 

9- برنامه ­ریزی و اجرای فعالیت­ های کلاسی روزانه با ویژگی­ های مدرسه هوشمند

1-9- انتقال تجربه آموزشی با مدرسه هوشمند سامسونگ

مؤسسات آموزشی همواره در جستجوی راه ­های جدید برای تقویت تجربیات یادگیری هستند. حال آن­که فراهم کردن توجه شخصی به دانش ­آموزان، مدیریت فعالیت­ های کلاس، پیشرفت دانش ­آموز و برنامه­ های درسی یک کار ترس ­آور برای معلمان است. این کار نیاز فزاینده ­ای را برای تکنولوژی دیجیتال در بازار آموزش راه می­ اندازد.

با ادامه رشد صنعت تکنولوژی، این امر شانس­ های جدیدی برای معلمان و مدارس در یافتن ابزارهای ابتکاری برای تقویت آموزش دانش ­آموزان فراهم می­کند. دانش­ آموزان تکنولوژی مفهومی K-12 امروزی با دستگاه ­های الکترونیکی رشد کرده ­اند. در نتیجه، به تکنولوژی علاقه­ مندترند و وقتی  این ابزارها بخشی از محیط کلاس آن­ها بوده­ است، بهتر با تجربه یادگیری درگیر شده ­اند.

تا امروز سامسونگ اولین و تنها تولیدکننده الکترونیکی برای توسعه یک راه ­حل یادگیری کلی درخور، به ویژه برای محیط آموزشی است. مدرسه هوشمند سامسونگ ویژگی ­های تدریس تعاملی طراحی شده غنی را برای تشویق دانش ­آموزان برای این که شرکت­ کننده فعالی در کلاس باشند فراهم می­کند. مطالعات نشان داده ­است که این نوع از روش آموزش تعاملی به شدت یادداری دانش آموز را بهبود می­بخشد.

علاوه براین، این راه ­حل شامل ویژگی­ های مدیریت یادگیری است، که شامل عملکردهای قدرتمند برای کمک به معلمان در مدیریت کلاس است. معلمان می­توانند از این عملکردها برای اشتراک کارآمدتر برنامه ­های درسی و فراهم کردن کمک انفرادی به دانش ­آموزان نیازمند آموزش بیشتر استفاده کنند. هر کار به­ طور مستقیم توسط تبلت یا PC معلم اداره می­شود.

مدیریت اطلاعات به معلمان در مدیریت داده ­های دانش­ آموزان، مانند اطلاعات کلی، حضور و غیره کمک می­کند. دانش ­آموزان همچنین با این ویژگی راحت تر می­توانند به اطلاعات دوره و محتوای یادگیری دسترسی داشته باشند.

با مهارت­ های گسترده در توسعه تخته­ های الکترونیکی، تبلت­ ها و نرم­ افزار مربوطه، سامسونگ به ­طور موفقیت­ آمیزی راه­ حل مدرسه هوشمند را در هشت مدرسه K-12  در کره­ جنوبی اجرا کرده ­است.

این تکنولوژی به درگیر نگه داشتن دانش ­آموزان، تجربه یادگیری مثبت و توجه شخصی معلمان و مدیریت بهتر کلاس کمک می­کند. مربیان دیگر نمی­توانند مزایای بالقوه ابزارهای یادگیری الکترونیک در محیط کلاس را نادیده بگیرند.

 

2-9- ویژگی­ های کلیدی و مزایا

 

ویژگی ­ها

مزایا

اشتراک­ گذاری صفحه نمایش

معلمان و دانش ­آموزان می­توانند محتوا را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و تعامل پویایی در میان همه شرکت­ کنندگان در کلاس فراهم نمایند.

نظارت بر صفحه نمایش

معلمان می­توانند از دور پیشرفت و فعالیت­ های دانش ­آموزان را نظارت کنند. همچنین، برای ارائه­ های دانش ­آموزان صفحه نمایش دستگاه دانش ­آموز با استفاده از یک تخته الکترونیکی می­تواند روی یک صفحه نمایش بزرگ به اشتراک گذاشته شود.

قفل کردن و راه ­اندازی خودکار

برای کمک به تضمین استفاده مناسب و ایمن از تبلت­ های دانش ­آموزان، معلمان می­توانند از دور برنامه ­ها، صفحات و قابلیت ورود دانش ­آموز را قفل کنند.

با راه­ اندازی خودکار، معلمان می­توانند URLها و برنامه­ های مفید را روی تبلت­ های دانش­ آموزان فعال و باز کنند.

فعالیت گروهی

محتوا می­تواند برای اشتراک و مقایسه پهلو به پهلو روی صفحات نمایش چندگانه تقسیم شود.

دانش­ آموزان می­توانند با اشتراک­ گذاری صفحات نمایش و تعیین یک ارائه ­دهنده گروهی، یک بحث گروهی داشته باشند.

کوییز و نظرسنجی

معلمان می­توانند کوییز را مدیریت کرده، نظرسنجی کنند و به سرعت چگونگی دریافت مطالب توسط کلاس را ارزیابی کنند.

مدیریت دوره

اطلاعات همچون ترم، جدول زمانی، محتواها، مربوط به موضوع می­تواند درخودِ هر مدرسه مدیریت شود.

کتابخانه محتواها

معلمان می­توانند انواع مطالب کلاسی و یادگیری را آپلود نمایند. دانش­ آموزان می­توانند مطالب مورد نیاز روی دستگاه­ های خود را دانلود نمایند.