Подробнее на сайте: http://natural-treatment.ruhttp://medicine-plus.ruhttp://free-health.ruhttp://grand-medicine.ruhttp://firstmedicine.ruhttp://pilot-in2it.ruhttp://free-medicine.ru http://rich-health.ru http://live-medicine.ru http://grand-business.ru
http://german-medicine.ru http://begin-travel.ru http://israeli-medicine.ruhttp://mellmo.ruhttp://more-health.ru

طراحی اتاق کنفرانس

U- شکل، صفحه نمایش، پروژکتور، تسهیل­ کننده (مربی)

 

 

U- شکل

U شکل یکی از رایج‌ترین چیدمان‌های صندلی برای گروه شرکت کنندگان بیش از 50 نفر است. این سیستم دارای یک سری میز مستطیل شکل به شکل بلوک "U" است که صندلی‌ها در اطراف آن قرار دارند. معمولا محل استقرار در خارج از U قرار دارد، اما این امکان وجود دارد که صندلی شرکت کنندگان در هر دو طرف داخل  Uنیز قرار گیرد.

  • این مدل برای گروه‌های کوچک تا متوسط ​​با فرمت بحث و یا آموزشی ایده آل است. همچنین این سبک نشستن، برای جلسات آموزشی و سخنرانی سخنرانان بهینه است. موقعیت رهبر هم در میانه پایانه اتصالی U و یا در وسط Uاست. هر کدام از شرکت کنندگان برای یادداشت برداری و قرار دادن مواد کنفرانس صاحب یک میز در مقابل خود هستند. این مدل برای گروه‌های کانونی نیز موقعیت مناسبی است.
  • باز بودن این مدل به هر شرکت کننده حس آزادی می‌دهد که او را به مشارکت گسترده‌تر تشویق می‌کند، در حالی که مقدار فضای بین شرکت‌کنندگان از اثر تراکم جلوگیری می‌کند. همچنین هیچ حس اولویت در محل نشستن وجود ندارد چرا که همه صندلی‌ها به اندازه رهبران نشست دید خوبی دارند.
  • مدل U شکل اغلب برای جلسات هیئت مدیره، جلسات کمیته و جلسات برک آوت مرتبط با ارائه‌های صوتی و تصویری استفاده می‌شود، چون زمانی که صفحه نمایش در حالت باز قرار دارد تمام شرکت کنندگان می‌توانند AV را ببینند.

 

مربع تو خالی

صفحه نمایش، تسهیل کننده(مربی)، پروژکتور

 

 

  • در مدل سبک مربع توخالی، چهار یا چند میز به صورت یک مربع، مستطیل و یا دیگر طرح‌های چند ضلعی، که در آن وسط طرح خالی است مرتب می‌شوند‌. این مدل مشابه مدل 'U' شکل است و گاهی اوقات 'U' بسته نامیده می شود. شرکت کنندگان در سه (یا همه) اضلاع مدل می‌نشینند، اما تاکید و تمرکز بر روی شکل قدرت در سر وجود دارد.
  • هر شرکت‌کننده مقدار فضای یکسانی در اختیار دارد، آنها به راحتی می‌توانند یک دیگر را ببینند و سطحی برای نوشتن دارند. مدل تا آنجا که به مشارکت مربوط می شود بسیار جذاب است. مربع توخالی برای گروه‌های زیر 30 نفر بهترین گزینه است. اگر گروه بزرگتر از 30 باشد، این مدل ممکن است بیش از حد کشیده شود. اگر شرکت کنندگان نتوانند بشنوند و یا به خوبی ببینید، احساسات اشتراک و همکاری کاهش خواهد یافت.
  • این مدل برای کمیته‌ها و یا جلسات هیئت مدیره بزرگتر از 17 تا 30 نفر، که در آن تعامل میان شرکت کنندگان اهمیت دارد، طرح خوبی است. از  میزهای با راستا یا طول بیش از 12 فوت اجتناب کنید. هشت وجهی و شش ضلعی‌ها در بهبود خطوط دید شرکت کنندگان به خوبی کار می‌کنند.

 

هشت وجهی

صفحه نمایش(ها)،پروژکتور، تسهیل کننده(ها)(مربی)

 

 

  • هشت وجهی (مدل چند ضلعی دیگر) نوعی از مدل مربع توخالی است، جایی که چندین میز در قالب یک طرح چند ضلعی طوری چیده می‌شوند که وسط آن طرح خالی باشد. شرکت کنندگان در همه طرف مدل می‌نشینند، اما تاکید و تمرکز بر روی شکل قدرت که در سر شکل تعیین شده وجود دارد.
  • هر شرکت‌کننده مقدار فضای یکسانی در اختیار دارد، آنها به راحتی می‌توانند یک دیگر را ببینند و سطحی برای نوشتن دارند. مدل تا آنجا که به مشارکت مربوط می شود بسیار جذاب است. مدل‌های چندضلعی برای گروه‌های زیر 30 نفر بهترین گزینه هستند. اگر گروه بزرگتر از 30 باشد، این مدل ممکن است بیش از حد کشیده شود. اگر شرکت کنندگان نتوانند بشنوند و یا به خوبی ببینید، احساسات اشتراک و همکاری کاهش خواهد یافت.
  • این مدل برای کمیته‌ها و یا جلسات هیئت مدیره بزرگتر از 17 تا 30 نفر، که در آن تعامل میان شرکت کنندگان اهمیت دارد، طرح خوبی است. از  میزهای با راستا یا طول بیش از 12 فوت اجتناب کنید. هشت وجهی و شش ضلعی‌ها در بهبود زاویه دید شرکت کنندگان به خوبی کار می‌کنند.

 

میزهای تیمی/ گروهی-مستطیلی

صفحه نمایش(ها)،پروژکتور، تسهیل کننده(ها)(مربی)

 

 

"میزهای تیمی" یا "گروهی" مدل انتخابی برای اکثر کاربردهایی است که شامل سرویس‌های غذایی در یک اتاق می‌شود. برای تیم کوچک، کار گروه و جلسات کمیته مناسب است. علاوه بر این، برای گروه‌های کوچک برک آوت یا مطالعه که به مقادیر زیادی تعامل گروهی، بحث و / یا عدم وجود بحث نیاز دارند ایده آل است.

  • شرکت کنندگان به دور یک میز مستطیل شکل (تکی یا پشت به پشت) یا میز گرد (با قطر60 "، 66"، و یا 72 ") استاندارد می‌نشینند. بسته به اندازه اتاق یا میز صندلی‌ها ممکن است 6، 8، یا 10 نفر در هر میز باشد.
  • بسته به نیازهای جلسه، گروه می‌تواند به صورت میان کارکردی و یا به صورت دپارتمانی ساماندهی شود یا بسته به نیاز آنها می‌توانند به صورت پویا مستقر شوند، این مدل به طور معمول طوری که تسهیل کننده و یا مربی زیر گروه جلسات کار و یا گروه جلسات حل مشکل را تعریف می‌کند، استفاده می‌شود.
  • با توجه به تعداد بیشتر شرکت کنندگان و میزان تعاملی که به طور کلی در این گونه وقایع دیده می شود، تسهیل کنندگان و مربیان اضافی توصیه می‌شود.

 

میزهای تیمی/گروهی- دایره‌ای

صفحه نمایش(ها)،پروژکتور، تسهیل کننده(ها)(مربی)

 

 

" میزهای تیمی" یا "گروهی" مدل انتخابی برای اکثر کاربردهایی است که شامل سرویس‌های غذایی در یک اتاق می‌شود. برای تیم کوچک، کار گروه و جلسات کمیته مناسب است. علاوه بر این، برای گروه‌های کوچک برک آوت یا مطالعه که به مقادیر زیادی تعامل گروهی، بحث و / یادداشت‌برداری نیاز دارند ایده آل است.

  • شرکت کنندگان به دور یک میز مستطیل شکل (تکی یا پشت به پشت) یا میز گرد (با قطر60 "، 66"، و یا 72 ") استاندارد می‌نشینند. بسته به اندازه اتاق یا میز صندلی‌ها ممکن است 6، 8، یا 10 نفر در هر میز باشد.
  • بسته به نیازهای جلسه، گروه می‌تواند به صورت میان کارکردی و یا به صورت دپارتمانی ساماندهی شود یا بسته به نیاز آنها می‌توانند به صورت پویا مستقر شوند، این مدل به طور معمول طوری که تسهیل کننده و یا مربی زیر گروه جلسات کار و یا گروه جلسات حل مشکل را تعریف می‌کند، استفاده می‌شود.
  • با توجه به تعداد بیشتر شرکت کنندگان و میزان تعاملی که به طور کلی در این گونه وقایع دیده می شود، تسهیل کنندگان و مربیان اضافی توصیه می‌شود.

 

اتاق هیئت مدیره

صفحه نمایش(ها)،پروژکتور، تسهیل کننده(ها)(مربی)

 

 

  • مدل اتاق هیئت مدیره اغلب مدلی برای گروه‌های 5 تا 30 نفره‌ی شرکت کنندگان در جلسات هیئت مدیره، جلسات کمیته، و کاربردهای کوچکتر دیگر است که در آن تعامل بین شرکت کنندگان مورد انتظار است.
  • میزها در اشکال مستطیل یا بیضی هستند و صندلی‌ها در هر دو طرف و انتهای میز تنظیم شده‌اند. این مدل برای بحث‌های کوچک و / یا گروه‌های کانونی ایده آل است. شرکت‌کنندگان در هر چهار طرف یک میز می‌نشینند. برای گروه‌های کوچکتر از 12 نفر، یک میز کنفرانس بزرگ، به تنهایی کافی است. برای گروه‌های بزرگتر، چند میز 6'در30 " یا 8'در 30" را می‌توان برای ایجاد یک میز مستطیلی شکل ترکیب کرد.

 

مدل کلاس درس

صفحه نمایش(ها)،پروژکتور، تسهیل کننده(ها)(مربی)

 

 

  • در مدل به سبک کلاس درس، شرکت کنندگان در ردیف‌هایی از میزها که جلوی هم قرار گرفته‌اند می‌نشینند. میزهای باریک و بلند در یک خط ردیف شده‌اند، هر یک پشت دیگری و صندلی‌ها پشت میزها و رو به یک مرکز قرار دارند. میزها معمولا به هم متصل‌اند اما اگر میزها تا پشت محل ارائه یا استیج ادامه داشته باشند برای فراهم آوردن دید بهتر میزها می‌توانند به طرف سخنران زاویه‌بگیرند.
  • این یک مدل بسیار عالی برای شرکت کنندگان بین 10 و 150 نفر است. این مدل در قالب آموزش، یا در محلی که تعدادی سخنران، میزگردهای تخصصی و یا یادداشت‌برداری گسترده در آن وجود دارد، ایده آل است. سبک کلاس درس بهترین مدل برای موقعیت‌هایی است که در آن از ارائه کننده انتظار می‌رود که بسیار صحبت کند و / یا شرکت کنندگان باید یادداشت بردارند، به مواد در کلاسور مراجعه کنند، و / یا با تجهیزات کامپیوتری کار کنند. همچنین این طراحی راحت‌ترین مدل برای جلسات بسیار طولانی است. این مدل ارجح برای تشویق به گفتگو است.
  • مدل کلاس درس اجازه می‌دهد تا پروژه‌های تیمی در طول این دوره از نشست با برگشتن شرکت کنندگان هر گروه از میزها به طرف آن‌ها که پشت آن‌ها هستند و تشکیل گروه‌های کوچک بحث معرفی شوند. شما باید حدود دو و نیم فوت بین شرکت کنندگان و دو و نیم تا سه فوت فاصله بین ردیف‌ها فراهم کنید. میکروفون‌ها برای ارائه‌ها و برای پاسخ مخاطبان باید فراهم شوند، در غیر این صورت، ممکن است شنیدن برای همه شرکت کنندگان و یا شرکت در فرآیند مشکل باشد.
  • این مدل به دلیل بسیاری میزها و فاصله بین شرکت کنندگان در تعداد زیادی اتاق ادامه می‌یابد. یک اتاق مربع بهترین است. اگر اتاق مربع نباشد، با یک حساب سرانگشتی معلوم می‌شود که طول یک اتاق هرگز نباید بیش از 50 درصد بیشتر از عرض آن باشد، یعنی، یک اتاق با عرض 20 فوت نباید بیش از 30 فوت طول داشته باشد.

 

سبک کلاس درس هاروارد (چند طبقه)

صفحه نمایش(ها)،پروژکتور، تسهیل کننده(ها)(مربی)

 

 

  • مدل کلاس درس با سبک هاروارد یک مدل استاندارد و بهینه‌برای کلاس درس و بسیاری از دانشگاه‌ها و تسهیلات کنفرانسی و در برخی اتاق‌های هتل ها است. شرکت کنندگان در ردیف‌های نیم دایره‌ای از میزهای مدولار و زاویه دار به سمت میز سر نشسته اند. هر ردیف طوری قرار گرفته که همه شرکت کنندگان خطوط دید خوبی نسبت به میز سر و دیگر شرکت کنندگان داشته باشند.
  • اتاق‌های به سبک هاروارد معمولا سیستم صوتی / تصویری و سیستم ارائه / ضبط داخلی، میکروفون، کامپیوترهای رومیزی و داخلی و / یا اتصالات LAN / WAN / اینترنت برای لپ تاپ ها، و ویدئو کنفرانس دارند. این طراحی تجربه‌ی یک کلاس تعاملی را فراهم می‌کند و برای مقابله با واقعیت‌های جدید فن آوری مجهز شده است.
  • این یک مدل بسیار عالی برای شرکت کنندگان بین 10 و 150 نفر است. این مدل در قالب آموزش، یا در محلی که تعدادی سخنران، میزگردهای تخصصی و یا یادداشت‌برداری گسترده در آن وجود دارد، ایده آل است. سبک کلاس درس بهترین مدل برای موقعیت‌هایی است که در آن از ارائه کننده انتظار می‌رود که بسیار صحبت کند و / یا شرکت کنندگان باید یادداشت بردارند، به مواد در کلاسور مراجعه کنند، و / یا با تجهیزات کامپیوتری کار کنند. همچنین این طراحی راحت‌ترین مدل برای جلسات بسیار طولانی است. این مدل ارجح برای تشویق به گفتگو است.
  • مدل کلاس درس اجازه می‌دهد تا پروژه‌های تیمی در طول این دوره از نشست با برگشتن شرکت کنندگان هر گروه از میزها به طرف آن‌ها که پشت آن‌ها هستند و تشکیل گروه‌های کوچک بحث معرفی شوند. شما باید حدود دو و نیم فوت بین شرکت کنندگان و دو و نیم تا سه فوت فاصله بین ردیف‌ها فراهم کنید. میکروفون‌ها برای ارائه‌ها و برای پاسخ مخاطبان باید فراهم شوند، در غیر این صورت، ممکن است شنیدن برای همه شرکت کنندگان و یا شرکت در فرآیند مشکل باشد.

 

جلسات شهری/ ضیافت و مهمانی-دایره‌ای

صفحه نمایش(ها)،پروژکتور، تسهیل کننده(مربی) اصلی

 

 

  • مدل "ضیافت" و یا " جلسات شهری " یک فرمت از مدل "میزهای تیم" یا "گروهی" است. این مدل برای گروه های بزرگ 100-300 نفره از مردم ایده آل است که شامل سرویس غذایی در یک اتاق می‌شود. برای تیم‌های کوچک، گروه کاری و جلسات کمیته‌ای مناسب است. این مدل برای جلسات گروه با مقیاس بزرگ مانند "جلسات شهری" و جلسات برنامه ریزی و تغییر "کل سیستم" مناسب است.
  • علاوه بر این، برای گروه‌های کوچک برک آوت یا مطالعه که به مقادیر زیادی تعامل گروهی، بحث و / یادداشت‌برداری نیاز دارند ایده آل است.
  • شرکت کنندگان به دور یک میز مستطیل شکل (تکی یا پشت به پشت) یا میز گرد (با قطر60 "، 66"، و یا 72 ") استاندارد می‌نشینند. بسته به اندازه اتاق یا میز صندلی‌ها ممکن است 6، 8، یا 10 نفر در هر میز باشد.
  • بسته به نیازهای جلسه، گروه می‌تواند به صورت میان کارکردی و یا به صورت دپارتمانی ساماندهی شود یا بسته به نیاز آنها می‌توانند به صورت پویا مستقر شوند، این مدل به طور معمول طوری که تسهیل کننده و یا مربی زیر گروه جلسات کار و یا گروه جلسات حل مشکل را تعریف می‌کند، استفاده می‌شود.
  • با توجه به تعداد بیشتر شرکت کنندگان و میزان تعاملی که به طور کلی در این گونه وقایع دیده می شود، تسهیل کنندگان و مربیان اضافی توصیه می‌شود.

  

پرده‌های تصویر و پروژکشن

پروژکتور             تسهیل‌کننده                     پروژکتور

 

 

سالن کنفرانس / تالار سخنرانی

  • برپایی (چیدمان) "به سبک سالن" یا "به سبک تالار سخنرانی"، طرح یک تالار یا سالن را شبیه‌سازی می‌کند و آرایش انتخابی گروه‌های 300 نفری یا بیشتر است. صندلی‌های قرار داده شده در ردیف، رو به جلو بدون هیچ میزی، می‌تواند مستقیم، نیم‌دایره، و یا استخوان شاه ماهی (زاویه‌دار به سمت جلو) باشد. اگر فضا مسئله نباشد، بهتر است هر ردیف را طوری جا به جا نمود که نمایندگان مستقیما پشت دیگری ننشیند.
  • این چیدمان در صورتی ایده‌آل است که شما در حال مشخص نمودن تعدادی از سخنرانان، یک اجرا، سمعی و بصری استادانه، میزگرد باشید و / یا در صورتی که شما می‌خواهید فضای درون یک اتاق را به حداکثر برسانید. این زمانی به بهترین نحو استفاده می‌شود که شرکت‌کنندگان ویژگی‌های مخاطب به خود بگیرند (به عنوان مثال، گوش دادن به یک سخنران، تماشای نمایش اسلاید). این طراحی ظرفیت اتاق کنفرانس را به حداکثر می‌رساند و اجازه می‌دهد تا مخاطبان به سخنرانان نزدیک‌تر باشند. این چیدمان جایی ایده‌آل است که در آن گفتگوی دو طرفه حداقل است و سوالات با استفاده از یک میکروفون مخصوص مستمعین مطرح می‌گردد. این چیدمان برای یادداشت‌برداری برای تعامل گروهی و یا گفتگو و یا هر رویدادی که در آن مواد غذایی سرو می‌گردد، توصیه نمی‌شود.
  • این سبک شلوغ است و احتمال مشارکت و تعامل خوب شرکت‌کنندگان وجود ندارد. در یک گروه معمولی، یک سوم بطور فعال شرکت می‌کنند، یک سوم دیگر نسبتا شرکت خواهند نمود، و یک سوم باقی اصلا مشارکت نخواهند کرد. علاوه بر این، هیچ جایی برای قرار دادن نوت بوک، جزوات و وسایل دیگر وجود ندارد. کسانی که در ته اتاق نشسته‌اند احتمالا در شنیدن سوالاتی که از سوی کسانی که در جلو نشته‌اند، مطرح می‌شود، مشکل خواهند داشت. یادداشت‌برداری دشوار خواهد بود. سعی نمایید 3-6 اینچ میان صندلی‌ها و دو تا دو و نیم پا میان ردیف‌ها فاصله ایجاد نمایید که از پشت یک صندلی تا جلوی صندلی پشتی آن اندازه‌گیری می‌شود. فضای میان صندلی‌ها از نظر روحی و جسمی برای شرکت‌کنندگان بسیار مهم است. در صورتی که می‌خواهید مطالب صوتی و تصویری پخش نمایید، مطمئن شوید که سقف حداقل نه یا ده فوت ارتفاع داشته باشد. استاندارد سقف هشت فوت بسیار پایین خواهد بود.

 

نیم دایره

صفحه نمایش

پروژکتور                    تسهیل‌کننده                 پروژکتور

تسهیل‌کننده

 

 

 

نیم دایره

  • نیم دایره (یا دایره کامل) یک نوع دیگر از شکل U، اما بدون استفاده از میز است. این آرایش صندلی برای گروه‌های بیشتر از50 شرکت‌کننده ایده‌آل است.
  • این برای گروه‌های کوچک تا متوسط با یک فرمت بحث یا تدریس ایده‌آل است که در آن نوشتن بطور کم نیاز است و یا هیچ نیازی وجود ندارد و حداکثر مشارکت منظور است. همچنین این سبک نشستن را می‌توان برای جلسات آموزشی و ارائه سخنرانان مورد استفاده قرار داد. این تسهیل‌کننده، رهبر، مجری یا سخنران را در وسط این گروه قرار می‌دهد.
  • باز بودن این چیدمان حس آزادی را به هر شرکت‌کننده می‌دهد که مشارکت گسترده‌تری را تقویت می‌کند، در حالی که مقدار فضای میان شرکت‌کنندگان از اثر بهم فشردگی جلوگیری می‌کند. همچنین، هیچ حس نشستن ترجیحی و امتیازی وجود ندارد، چرا که تمام صندلی‌ها یک دید به یک اندازه خوب از رهبران نشست یا جلسه دارند.
  • این چیدمان اغلب برای بحث‌های غیر رسمی، جلسات کمیته‌ها و جلساتی که شامل ارائه‌ها و نمایش صوتی و تصویری است، مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند AV را در زمانی که صفحه نمایش باز است، ببینند.

  

تنگ ماهی

صفحه نمایش

پروژکتور                    تسهیل‌کننده                 پروژکتور

 

 

تنگ ماهی

  • تنگ ماهی (یا دایره مضاعف) یک نوع از نیم دایره می‌باشد. این آرایش نشستن برای گروه‌های تا 50 شرکت‌کننده ایده‌آل است.
  • این برای گروه‌های کوچک تا متوسط با یک فرمت بحث ایده‌آل است که در آن نوشتن بطور کم مورد نیاز است و یا هیچ نیازی به نوشتن نیست و یک حداکثر 1 :1 مطلوب است. این نقش تسهیل‌کننده، رهبر، مجری یا سخنران را به حداقل می‌رساند، در حالی که در عین حال تعامل یک به یک میان دو نفر با دیدگاه‌های مختلف را تشویق می‌کند - یکی در داخل "تنگ ماهی" و دیگری در خارج از آن.
  • باز بودن این چیدمان حس آزادی را به هر شرکت‌کننده می‌دهد که تعامل یک به یک گسترده‌تر را تشویق می‌کند و می‌تواند حریم خصوصی چندی را موجب شود، در حالی که مقدار فضای میان شرکت‌کنندگان از اثر بهم فشردگی جلوگیری می‌کند. همچنین هیچ حس صندلی امتیازی و ترجیحی وجود ندارد، چرا که تمام صندلی‌ها روبروی شخص دیگری هستند.
  • این چیدمان اغلب برای بحث‌های غیر رسمی، گفتگو‌های یک به یک، جلسات گزارشگیری، و جلسات منقطع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سیستم پشتیبانی الکترونیکی از جلسه (EMS)

صفحه نمایش

تسهیل‌کننده

سرور شبکه یا شبکه / اتصال به اینترنت

پروژکتور پروژکتور

 

 

هر شرکت‌کننده از طریق دسکتاپ یا لپ تاپ کامپیوترهای متصل به یک سرور شبکه محلی، دسترسی مستقیم به حافظه مشترک گروه و انواع ابزار تکنیک‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری دارد.

 

سیستم پشتیبانی الکترونیکی از جلسه (EMS)

نام دیگر: پشتیبانی تصمیم‌گیری گروه (GDS)، سیستم پشتیبانی گروه (GSS)، فن‌آوری پشتیبانی از گروه (GST)، کارهای مشترک با پشتیبانی کامپیوتر (CSCW).

  • چیدمان "سیستم پشتیبانی الکترونیکی از جلسه" (EMS)، در اینجا به شکل چیدمان U نمایش داده می‌شود که برای گروه‌های تا 50 نفر شرکت‌کننده مناسب است. با این حال، همچنین چیدمان EMS را می‌توان برای هر یک از پیکربندی و چیدمان‌هایی مورد استفاده قرار داد که میز دارند. برخی از کلاس‌های درس به سبک دانشگاه هاروارد ابزار EMS نصب شده بر روی کامپیوتر دارند.
  • در گروه‌های کوچک‌تر که از EMS استفاده می‌کنند، هر شرکت‌کننده ممکن است به رایانه خود را داشته باشد و یا ممکن است یک کامپیوتر را با یک یا دو نفر مشترکا استفاده نماید. در چیدمان‌های بزرگتر، زیر گروه‌ها ممکن است یک یا چند کامپیوتر را مشترکا استفاده نمایند. الگوهای چیدمان و استفاده از طریق طراحی فرآیند، تعداد شرکت‌کنندگان و تعداد کامپیوترهای موجود هدایت شوند.
  • ابزار EMS به تحریک و تمرکز مکالمات و فعالیت‌های گروه کمک می‌کنند. این ابزار به گروه‌ها در توسعه، تجزیه و تحلیل و ارزیابی ایده‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، شناسایی و حل مشکلات، ساخت برنامه‌های اقدام، مدیریت اطلاعات، و غیره کمک می‌کنند. EMS همچنین یک "حافظه گروهی" ارائه می‌دهد که فعالیت‌های گروه را موثرتر از فلیپ چارت‌ها و کاغذهای یادداشت می‌گرداند. به این "حافظه گروه" می‌توان در طول جلسات دسترسی داشت و بلافاصله پس از جلسه بین شرکت‌کنندگان توزیع نمود.
  • چیدمان EMS برای گروه‌های موجود در یک محل مشترک که نیاز به تصمیم‌گیری در مدت زمان فشرده‌ای می‌باشد، ایده‌آل است. این برای گروه‌هایی که روند آنان توسط شخص ثالث بی طرف تسهیل می‌گردد، ایده‌آل است. این بویژه برای گرفتن ورودی هم ناشناس و هم نسبت داده شده به شرکت‌کنندگان مفید است. این محیط همچنین برای گرفتن بازخورد تعاملی از جلسات آموزشی و سخنرانی‌های سخنرانان بسیار مفید است و چیدمان ایده‌آلی برای گروه‌های تمرکز می‌باشد. این برای گروه‌هایی که ناکارآمد هستند و یا این که مستلزم میانجیگری شخص ثالث و یا داوری هستند، توصیه نمی‌شود.

 

همکاری مبتنی بر وب چند به چند

تعامل گروهی و اشتغال مبتنی بر وب در جلسات توزیع شده، مجازی و چهره به چهره

رهبر، مدیر، تسهیل‌کننده

کنفرانس از راه دور

همکاری مبتنی بر وب

حالت‌های جلسه یا نشست

  • توزیع شده = هم زمان، محل‌های مختلف
  • مجازی = زمان مختلف، محل‌های مختلف
  • چهره به چهره = هم زمان، یک محل

 

 

همکاری مبتنی بر وب چند به چند

  • اتاق‌های جلسات همکاری توزیع شده / مجازی، محیط‌های مبتنی بر وب هستند که همکاری چند نفر به چند نفر را زمانی که شرکت‌کنندگان نمی‌توانند جلسه رو در رو را ترتیب دهند، پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها می‌توانند هر گروه با اندازه مختلف را آماده نمایند، اما با این حال، گروه‌های بزرگتر نیاز به کارهای مقدماتی دقیق‌تری دارند. آن‌ها برای فعالیت‌های مشترک گروه ابزار مبتنی بر وب را فراهم می‌کنند و می‌توانند از طریق یک کنفرانس از راه دور انجام شوند. تمایز ما میان توزیع شده و مجازی این است که:

- در مرحله توزیع شده، شرکت‌کنندگان از هر فضای کاری در یک زمان بر اساس توافق دو طرفه به یک جلسه می‌پیوندند. این مرحله را می‌توان همزمان اجرا نمود که توسط یک کنفرانس از راه دور صورت می‌پذیرد.

- در مرحله مجازی، شرکت‌کنندگان از هر فضای کاری در یک زمان مناسب برنامه‌های خود به یک جلسه می‌پیوندند. این مرحله از یک فرایند غیر همزمان اجرا می‌گردد.

  • شرکت‌کنندگان از طریق دسترسی به وب و تلفن ممکن است از هر نقطه در جهان به جلسه بپیوندند. این محیط‌ها ابزاری را به منظور توسعه، تجزیه و تحلیل و ارزیابی ایده‌ها، تصمیم گیری، شناسایی و حل مشکلات، ساخت برنامه‌های اقدام، مدیریت اطلاعات، و غیره برای گروه‌ها ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین یک "حافظه گروه" ارائه می‌دهند که فعالیت‌های گروه را موثرتر از ارائه نمودارها و یادداشت‌ها می‌گرداند. به این "حافظه گروه" می‌توان در طول جلسات دسترسی داشت و بلافاصله پس از جلسه بین شرکت‌کنندگان توزیع نمود. رهبران جلسه یکپارچه‌سازی ابزار به فرایند و تکنیک‌های مدیریت گروه را که به شرکت‌کنندگان مولد کار کمک می‌کند، فراهم می‌کنند.
  • این محیط اتاق جلسه همکاری توزیع شده / مجازی برای گرو‌ه‌های کوچک، متوسط ​​و بزرگ که نیاز به کار در دوره‌های زمانی فشرده دارند، اما نمی‌تواند از عهده هزینه و یا زمان مسافرت به یک مکان مشترک برای یک جلسه سنتی چهره به چهره برآیند، ایده‌آل است. رهبران ممکن است یک پروژه کلی را به مراحلی تقسیم نمایند که در صورت لزوم از ترکیبی از جلسات چهره به چهره، توزیع شده و جلسات مجازی استفاده می‌نمایند. این بویژه برای گرفتن ورودی هم بصورت ناشناس و یا نسبت داده شده شرکت‌کنندگان مفید است. این "سبک نشستن" برای گروه‌های تمرکز توزیع شده ایده‌آل است. این همچنین برای گروه‌هایی ایده‌آل است که روند آن‌ها توسط شخص ثالث بی‌طرف تسهیل می‌گردد. این برای گروه‌هایی که ناکارآمد هستند و یا این که نیاز به میانجیگری شخص ثالث و یا داوری دارند، توصیه نمی‌شود .

 

وب کنفرانس یک نفر با چند نفر

به اشتراک‌گذاری داده‌ها مبتنی بر وب، به اشتراک‌گذاری برنامه‌ها و رای‌گیری در جلسات توزیع شده

رهبر، مدیر، تسهیل‌کننده

کنفرانس از راه دور

وب کنفرانس

 

 

حالت‌های جلسه یا نشست

  • توزیع شده = هم زمان، محل‌های مختلف
  • مجازی = زمان مختلف، محل‌های مختلف
  • چهره به چهره = هم زمان، یک مکان

 

وب کنفرانس یک نفر با چند نفر

  • اتاق‌های جلسات ارائه توزیع شده / مجازی، محیط‌های مبتنی بر وب هستند که یک همکاری یک نفر با چند نفر را در زمانی فراهم می‌کنند که شرکت‌کنندگان نمی‌توانند یک جلسه چهره به چهره ترتیب دهند. آن‌ها می‌توانند هر گروه با اندازه‌های مختلف را ایجاد نمایند، با این حال گروه‌های بزرگتر نیاز به کارهای مقدماتی دقیق‌تری دارند. آن‌ها ابزار مبتنی بر وب را برای ارائه، آموزش و به اشتراک‌گذاری برنامه فراهم می‌کنند و می‌توانند توسط یک کنفرانس از راه دور انجام پذیرند. تمایز ما میان توزیع شده و مجازی این است که:

- در مرحله توزیع شده، شرکت‌کنندگان از هر فضای کاری در یک زمان مورد توافق دو طرف، به یک جلسه می‌پیوندند. این مرحله می‌تواند همزمان اجرا و از طریق یک کنفرانس از راه دور تکمیل گردد.

- در مرحله مجازی، شرکت‌کنندگان از هر فضای کاری در یک زمان مناسب با برنامه‌های خود به یک جلسه یا نشست می‌بپیوندند. جایی که این مرحله از یک فرایند بطور غیر همزمان اجرا می‌شود، ارائه‌ها قبلا ثبت، آرشیو و به شرکت‌کنندگان در هر زمان که آن‌ها پیوسته‌اند، تحویل داده شده است.

  • شرکت‌کنندگان ممکن است از هر نقطه در جهان از طریق دسترسی وب و تلفن به جلسه بپیوندند. این محیط‌ها ابزاری برای رهبران جلسه فراهم می‌آورد تا سمینارها را ارائه دهند، آموزش را فراهم نمایند، برنامه‌ها را به اشتراک بگذارند، کنترل نشست را به دیگران منتقل نمایند، و غیره. آن‌ها همچنین ابزار و وسایلی را برای رهبران جلسه فراهم می‌آورند تا بازخورد (رای‌گیری) از جلسات آموزشی، سخنرانی‌ها، و غیره را طلب نمایند.
  • این محیط اتاق جلسه ارائه توزیع شده / مجازی، برای گروه‌های کوچک، متوسط و بزرگی که نیاز به آزمایش برنامه‌ها، حضور در سخنرانی‌ها و بررسی تصمیم‌گیری‌ها دارند و یا این که در عین حال نیاز به آموزش دارند، اما نمی‌توانند از عهده هزینه و یا زمان سفر به یک مکان مشترک برای یک جلسه سنتی چهره به چهره بر آیند، ایده‌آل است. این همچنین برای گروه‌هایی که روند آنان توسط یک شخص ثالث بی طرف تسهیل می‌شود، ایده‌آل است. این برای گروه‌هایی که ناکارآمد هستند و یا این که نیاز به میانجیگری شخص ثالث و یا داوری دارند، توصیه نمی‌شود.

 

همکاری مبتنی بر وب + وب کنفرانس

رهبر، مدیر (میانجی)، تسهیل‌کننده

کنفرانس از راه دور

همکاری مبتنی بر وب

وب کنفرانس

 

 

همکاری مبتنی بر وب + وب کنفرانس

ترکیب همکاری مبتنی بر وب و کنفرانس تحت وب، بهترین هر دو جهان را برای جلسات انجام شده بر روی اینترنت فراهم می‌کند.

 

  • همکاری مبتنی بر وب

- شرکت‌کنندگان با وب و دسترسی به تلفن ممکن است از هر نقطه در جهان به جلسه بپیوندند. این محیط‌ها ابزاری را به منظور توسعه، تجزیه و تحلیل و ارزیابی ایده‌ها، تصمیم‌گیری، شناسایی و حل مشکلات، ساخت برنامه‌های اقدام، مدیریت اطلاعات، و غیره را برای گروه‌ها فراهم می‌آورند. آن‌ها همچنین یک "حافظه گروهی" را ارائه می‌دهند که فعالیت‌های گروه را موثرتر از نمودار‌ها (فلیپ چارت‌ها) و یادداشت‌ها می‌گردانند. می‌توان به این "حافظه گروهی" در طول جلسات دسترسی داشت و بلافاصله پس از جلسه میان شرکت‌کنندگان توزیع نمود. رهبران جلسه یکپارچه‌سازی ابزار به فرایند و تکنیک‌های مدیریت گروه را که به شرکت‌کنندگان مولد کار کمک می‌کنند، فراهم می‌آورند.

  • وب کنفرانس

- شرکت‌کنندگان ممکن است از هر نقطه در جهان از طریق دسترسی وب و تلفن به جلسه بپیوندند. این محیط‌ها ابزاری برای رهبران جلسه فراهم می‌آورد تا سمینارها را ارائه دهند، آموزش را فراهم نمایند، برنامه‌ها را به اشتراک بگذارند، کنترل نشست را به دیگران منتقل نمایند، و غیره. آن‌ها همچنین ابزار و وسایلی را برای رهبران جلسه فراهم می‌آورند تا بازخورد (رای‌گیری) از جلسات آموزشی، سخنرانی‌ها، و غیره را طلب نمایند.

این محیط اتاق جلسه ارائه توزیع شده / مجازی، برای گروه‌های کوچک، متوسط و بزرگی که نیاز به کار در دوره‌های زمانی فشرده دارند،اما نمی‌توانند از عهده هزینه و یا زمان سفر به یک مکان مشترک برای یک جلسه سنتی چهره به چهره بر آیند، ایده‌آل است. رهبران ممکن است یک پروژه کلی را به مراحلی تقسیم نمایند که در صورت لزوم از ترکیبی از جلسات چهره به چهره، توزیع شده و جلسات مجازی استفاده می‌نمایند. این بویژه برای گرفتن ورودی هم بصورت ناشناس و یا نسبت داده شده شرکت‌کنندگان مفید است. این "سبک نشستن" برای گروه‌های تمرکز توزیع شده ایده‌آل است. این همچنین برای گروه‌هایی ایده‌آل است که روند آن‌ها توسط شخص ثالث بی‌طرف تسهیل می‌گردد. این برای گروه‌هایی که ناکارآمد هستند و یا این که نیاز به میانجیگری شخص ثالث و یا داوری دارند، توصیه نمی‌شود.